barracons de Sant Antoni
L'oposició atribueix al gov
ern municipal de Sant Antoni que no estiga clar si ha sigut cedit el sòl públic per a la construcció del segon Col·legi, ja que "mai" han pogut veure el document corresponent amb el registre d'entrada de la Generalitat. I afirmen, que no consta en els expedients de la Consellería que avui dirigeix Maria José Catalá.La incorporació de Sant Antoni als barracons preocupa i no agrada, ni a pares, ni a professors, ni a l'oposició. Per açò exigeixen la construcció del Col·legi i l'aclariment de la falta de comunicació a la Generalitat de la cessió del sòl per a la seua construcció.
Els proponents diuen que:
Es necessari que este Ajuntament intente, amb tots els mitjos que dispose, que el segon col.legi del municipi siga un Centre Públic i no es converta en un “municipi pilot” per a la creació de un centre de iniciativa social i propose
1- Reafirmar la defensa del sistema públic de l’ensenyament, com a millor manera de garantir l'exercici del dret a l'educació que, des de l'Educació Infantil fins a la Universitat, estiga al servei de les necessitats socials, de la igualtat d’oportunitats i dels valors democràtics
2- Demanar a la consellera d'Educació :
a- La retirada de la proposta de cedir sòl públic a empreses privades per a construcció i explotació de centres escolars durant 75 anys.
b- Instar a la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació a Iniciar la construcció urgent del segon col•legi públic en Sant Antoni de Benaixeve que puga donar solució als greus problemes d’escolarització que pateix el nostre poble i que també reclama el Consell Escolar Municipal en els seus acords adoptats el pasat 18 de Gener al respecte del “Arreglo Espolar para el CP 8 de Abril para el curso 2012/13” proposat per la Consellería de’Educació,, Formació i Ocupaci., amb l'eliminació dels barracons.
c - L'elaboració d'un nou mapa escolar consensuat amb la comunitat educativa, que done solució a la falta de centres públics existents.
4- Que se comunique a la Consellería d’Educació que la cesió de sol públic per a la construcció de un nou Centre Públic de Primaria per acords del Pleno Municipal de 18 de decembre de 2006, 30 de septembre de 2010 i 31 de Març de 2011 i de la qual cosa no tenim constància fehacient de que s’haja realitzat formalment, es refereix exclusivament a la construcció de un col.legi públic i no per a su darrera ceció a cap entitat de caràcter privat.
3 – Enviar la certificació amb l’aprovació d’aquesta moció a la Mesa de les Corts, als partits polítics amb representació parlamentària i a la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic i a les associacions municipals.