El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

L'històric mercat de l'Eliana tanca les seues portes i no estarà ja en Nadal del 2011.

La part de l'edifici que es dedicava a mercat ja porten anys sent una mínima expressió de l'edifici global.

Amb el tancament de les últimes parades, l'Eliana tanca una part de la seua història recent i obri al futur la possibilitat de dedicar-hi un espai urbà a la cultura i les necessitats associatives. El comerç local ha preferit usar els locals dels seus carrers per a oferir els serveis comercials.

El tancament no ha estat motivat per la crisi ja que als últims anys el mercat de l'Eliana, la zona interior que usen les parades fixes a l'edifici conegut com mercat en eixe municipi, havia deixat d'usar-se pràcticament. En eixos darrers anys l'oferta de parades havia disminuït i actualment es reduïa a dues. El mercat que té més de 30 anys d'història, va ser construït al seu moment per a donar servei a un municipi que encara no apuntava a ser una destinació turística residencial. No obstant açò els canvis socials i la ubicació de la majoria de les tendes o parades a l'exterior, en locals comercials dels carrers de l'Eliana havia deixat al mercat sense contingut.

De tota manera el tradicional soc o "mercadillo" dels dimecres que ocupa tota la plaça i els carrers adjacents seguirà mantenint-se a l'entorn del recinte.

Ara una decisió municipal obliga a que les dues últimes parades abandonen el recinte - a la foto els propietaris desmunten definitivament les parades-. A partir d'eixe moment, l'històric mercat quedarà a la disposició del municipi per a afrontar la reforma de l'espai urbana i donar-li la utilitat social que l'ajuntament desitje.

Actualment la gran part de l'edifici del mercat ja hi és dedicat a activitats culturals. En ell es situen la societat musical que realitza els seus assajos i té la seua seu en ell, també una xicoteta cafeteria-restaurant, fins i tot alguna associació fallera ha usat i usa aquest recinte. En l'últim any s'ha incorporat a l'edifici una estructura nova que ja anunciàvem ací i que potser apunte la destinació final de l'edifici, un lloc en el qual la cultura, manifestada als seus diferents àmbits tinga ubicació.

Canvis socials que es reflecteixen també a l'entorn urbà, segurament no seran vists d'igual forma pels botiguers que deixen les seues parades, que per altres ciutadans que esperen veure la nova utilitat social del recinte.