La sentència dictada en un procediment sancionador enfront de l'Ajuntament de Màlaga, qüestiona que les administracions públiques puguen oferir serveis de Wifi als ciutadans.
La sentència limita l' accés als seus serveis con
crets. És a dir que l'accés per wifi només podrà ser per als serveis municipals, en el cas d'Ajuntaments, o de l'administració, en els casos per exemple de la Diputació. La sentència deixa la via oberta, només en el cas que l'administració es convertisca en operadora de telefonia, o s'inscriga com a tal i pague el corresponent cànon i taxes. Encara així, el "wifi grátis" no seria concebible més que per als serveis propis.
Municipis de la comarca i la Diputació son afectats per la sentència.
La Pobla de Vallbona vènia anunciant abans de les retallades, la instalació d'àrees wifi en els Parcs i les urbanitzacions, si bé, encara que l'accés és total, La Pobla va amb compte en l'anunci que fa en la seua oferta i ho limita "oficialment" a :
"A més, l'Ajuntament ha dut a terme la iniciativa que els usuaris puguen accedir des d'estes zones i de forma gratuïta i il·limitada a la pàgina web de l'ajuntament wwww.lapobladevallbona.es, i realitzar tràmits on line des de l'Oficina virtual de l'Ajuntament"
L'Eliana té establit també aquest servei, però és cert que l'accés està restringit per clau i per a accedir s'ha d'obtenir un registre previ. L'accés es realitza en les zones properes a edificis emblemàtics i Parcs. I també té la cura necessària en el seu anunci de pàgina web en el qual estableix un límit de 2 hores.
"Tindràs accés per un temps màxim diari de 2 hores".
Sant Antoni va fracasar, encara que va intentar donar fa temps un servei que abastava la telefonia fixa inclosa i va establir unes tarifes determinades i un pla d'extensió pel municipi. Els problemes d'infraestructura, els errors continus i fallades van portar al fet que el sistema es lliurara a una empresa privada, que com qualsevol altra de telefonia ofereix el servei a un preu de mercat. Açò sí després d'una despesa propera a l'1.000.000 d'euros sense profit algun. De fet huí día Sant Antoni ha fet desaparèixer de la web municipal qualsevol referència a un servei wifi.
El projecte de la Diputació també en l'aire?
No obstant açò qui ha alçat un projecte "teòric" que serà afectat per la sentència, és el projecte de la Diputació de València, que té establit un pla (al menys abans de les retallades de la crisi), per a estendre el WIFI GRATIS pels municipis i els edificis dels Ajuntaments.
La Diputació ho anuncia així:
La Diputació de València ha engegat un projecte pioner per al subministrament, instal·lació, configuració i explotació de la major xarxa sense fil d'Europa. Sota el nom ‘Sona Wifi’, la Diputació persegueix que els ciutadans dels 265 municipis de la província de València tinguen un millor accés a la societat de la informació i a l'administració electrònica, aconseguint així una ‘Província Gigaconectada’ amb ciutats ‘Megaconectadas’.
Les empreses Indra i Cesser, a través d'una UTE, són les encarregades d'implantar aquest nou servei. Indra és la Multinacional de tecnologia sense fil líder a Espanya i una de les principals d'Europa. Per la seua banda, Cesser és un grup empresarial valencià de referència espanyola en explotació de xarxes sense fils i que, en l'actualitat, desenvolupa projectes, des de les seues deu delegacions, en tot el territori nacional.
El projecte, la inversió del qual per part de la Diputació de València ascendeix als 14 milions d'euros, tindrà una inversió molt major provinent de les arques privades, gràcies a la innovadora fórmula de col·laboració públic-privada utilitzada per la Diputació. A més naix recolzat per la unanimitat de totes les forces polítiques representades en la Diputació i ratificat, també per unanimitat, pels 265 municipis de la província que s'han adherit al mateix.
La sentència limita l' accés als seus serveis con
crets. És a dir que l'accés per wifi només podrà ser per als serveis municipals, en el cas d'Ajuntaments, o de l'administració, en els casos per exemple de la Diputació. La sentència deixa la via oberta, només en el cas que l'administració es convertisca en operadora de telefonia, o s'inscriga com a tal i pague el corresponent cànon i taxes. Encara així, el "wifi grátis" no seria concebible més que per als serveis propis.Municipis de la comarca i la Diputació son afectats per la sentència.
La Pobla de Vallbona vènia anunciant abans de les retallades, la instalació d'àrees wifi en els Parcs i les urbanitzacions, si bé, encara que l'accés és total, La Pobla va amb compte en l'anunci que fa en la seua oferta i ho limita "oficialment" a :
"A més, l'Ajuntament ha dut a terme la iniciativa que els usuaris puguen accedir des d'estes zones i de forma gratuïta i il·limitada a la pàgina web de l'ajuntament wwww.lapobladevallbona.es, i realitzar tràmits on line des de l'Oficina virtual de l'Ajuntament"
L'Eliana té establit també aquest servei, però és cert que l'accés està restringit per clau i per a accedir s'ha d'obtenir un registre previ. L'accés es realitza en les zones properes a edificis emblemàtics i Parcs. I també té la cura necessària en el seu anunci de pàgina web en el qual estableix un límit de 2 hores.
"Tindràs accés per un temps màxim diari de 2 hores".
Sant Antoni va fracasar, encara que va intentar donar fa temps un servei que abastava la telefonia fixa inclosa i va establir unes tarifes determinades i un pla d'extensió pel municipi. Els problemes d'infraestructura, els errors continus i fallades van portar al fet que el sistema es lliurara a una empresa privada, que com qualsevol altra de telefonia ofereix el servei a un preu de mercat. Açò sí després d'una despesa propera a l'1.000.000 d'euros sense profit algun. De fet huí día Sant Antoni ha fet desaparèixer de la web municipal qualsevol referència a un servei wifi.
El projecte de la Diputació també en l'aire?
No obstant açò qui ha alçat un projecte "teòric" que serà afectat per la sentència, és el projecte de la Diputació de València, que té establit un pla (al menys abans de les retallades de la crisi), per a estendre el WIFI GRATIS pels municipis i els edificis dels Ajuntaments.
La Diputació ho anuncia així:
La Diputació de València ha engegat un projecte pioner per al subministrament, instal·lació, configuració i explotació de la major xarxa sense fil d'Europa. Sota el nom ‘Sona Wifi’, la Diputació persegueix que els ciutadans dels 265 municipis de la província de València tinguen un millor accés a la societat de la informació i a l'administració electrònica, aconseguint així una ‘Província Gigaconectada’ amb ciutats ‘Megaconectadas’.
Les empreses Indra i Cesser, a través d'una UTE, són les encarregades d'implantar aquest nou servei. Indra és la Multinacional de tecnologia sense fil líder a Espanya i una de les principals d'Europa. Per la seua banda, Cesser és un grup empresarial valencià de referència espanyola en explotació de xarxes sense fils i que, en l'actualitat, desenvolupa projectes, des de les seues deu delegacions, en tot el territori nacional.
El projecte, la inversió del qual per part de la Diputació de València ascendeix als 14 milions d'euros, tindrà una inversió molt major provinent de les arques privades, gràcies a la innovadora fórmula de col·laboració públic-privada utilitzada per la Diputació. A més naix recolzat per la unanimitat de totes les forces polítiques representades en la Diputació i ratificat, també per unanimitat, pels 265 municipis de la província que s'han adherit al mateix.