La Policia Local manté actiu fins a finals d’agost un dispositiu que controla camps, magatzems i punts de venda.
La Policia Local de Riba-roja de Túria ha reforçat este estiu el control de les zones agrícoles amb drons coincidint amb la campanya de recollida de la garrofa. El dispositiu, actiu des del 30 de juny, busca previndre robatoris i detectar possibles infraccions en camps, magatzems i punts de venda.
Segons les dades facilitades per l’Ajuntament, des de la posada en marxa de l’operatiu s’han realitzat 100 serveis de vigilància dinàmica en l’entorn agrícola i 13 actuacions destinades a comprovar la identitat de persones recol·lectores.
Drons per cobrir més terreny i concentrar els controls
El dispositiu es desenvolupa de manera coordinada entre la Policia Local i la Patrulla UPRYME, la Unitat de Proximitat i Medi Ambient. Els drons permeten observar extensions agrícoles més àmplies en menys temps i concentrar els controls en les zones amb més presència de garrofers, especialment durant les hores amb menys activitat de llauradors i temporers.
L’operatiu no es limita a les parcel·les. Inclou també magatzems i punts de venda amb l’objectiu de detectar possibles casos d’apropiació indeguda o de comercialització irregular del fruit.
Riba-roja utilitza esta tecnologia en les campanyes agrícoles des de 2023, quan l’Ajuntament va anunciar la incorporació d’un dron al dispositiu contra els robatoris de garrofa. La mesura s’ha mantingut posteriorment dins dels operatius de vigilància del terme municipal.
La regidora de Seguretat Ciutadana, Raquel Pamblanco, relaciona este desplegament amb l’extensió de terreny forestal i agrícola del municipi i amb altres dispositius que funcionen durant els mesos d’estiu, entre ells el Previfoc.
En la informació facilitada pel consistori, Pamblanco afirma que «la implementació d’esta tecnologia, com és la vigilància aèria, permet intensificar la vigilància especialment en estes zones i evitar riscos en el cas de les emergències provocades per incendis forestals i robatoris i infraccions en el cas de la campanya de recollida de garrofa».
La campanya específica de vigilància agrícola continuarà fins a finals d’agost, coincidint amb el final previst de la recollida de la garrofa. El dispositiu Previfoc, segons la informació municipal, es mantindrà actiu durant setembre.
#RibarojaDeTuria #Garrofa #SeguretatRural
Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria
