Llíria inicia la reurbanització integral del carrer de la Puríssima amb millores en accessibilitat i sostenibilitat Llíria inicia la reurbanització integral del carrer de la Puríssima amb millores en accessibilitat i sostenibilitat
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Llíria inicia la reurbanització integral del carrer de la Puríssima amb millores en accessibilitat i sostenibilitat


#Llíria #ObrasUrbanas #MovilidadSostenible

Cada pas que fem transforma la nostra ciutat i acosta la vida quotidiana a una millor qualitat urbana.

L'Ajuntament de Llíria ha posat en marxa la reurbanització del carrer de la Puríssima, un espai clau del barri del Raval, amb l'objectiu d'adaptar-lo a les necessitats actuals del veïnat, millorar l'accessibilitat, fomentar la mobilitat sostenible i integrar zones verdes.

El projecte pretén preservar el caràcter històric d’esta via, que ha sigut tradicionalment un punt de connexió important dins del municipi i un referent en la configuració de l'espai públic del nucli antic. El traçat i les característiques arquitectòniques del carrer de la Puríssima conserven una part significativa de la història local, aspecte que li atorga una identitat pròpia.

Segons ha explicat l’alcalde de Llíria, Joanma Miguel, “l’actuació té com a objectiu la reurbanització integral de la via, per adaptar-la a les necessitats actuals del veïnat i millorar l’accessibilitat, la funcionalitat i la qualitat urbana”. Miguel ha afegit que el projecte incorpora “la perspectiva de gènere, garantint un disseny inclusiu i segur per a totes les persones”, així com la “renaturalització de l'entorn urbà, promovent la integració d'espais verds que afavorixen la sostenibilitat ambiental i el benestar de la ciutadania”.

Entre les millores contemplades destaca la renovació total de la canonada principal de subministrament d’aigua potable que abasteix esta zona, a més de la substitució de tota la xarxa secundària que arriba als habitatges. Esta intervenció precedirà la renovació de la distribuïdora que actualment entra a la ciutat per la carrer Sant Francesc, la qual genera nombrosos problemes i serà substituïda per una nova conducció que connectarà amb el carrer de la Puríssima a través del carrer Major.

L’alcalde ha destacat que el carrer de la Puríssima “és una de les artèries més importants de la ciutat, per això era necessària una intervenció integral que abordara aspectes com la pacificació del trànsit, la millora de la mobilitat sostenible, la priorització del vianant sobre el vehicle, la renaturalització i l’adequació del traçat”.

Les obres es duran a terme en dos fases amb un termini d’execució de cinc mesos i una inversió pròxima als 600.000 euros. La primera fase, que s'iniciarà al maig i es prolongarà fins a finals de juliol o principis d’agost, comprendrà la substitució de la xarxa d’aigua potable. La segona fase començarà després de les festes de la Puríssima, per no interferir en estes celebracions populars, i culminarà la reurbanització de tot el vial.

D'acord amb Joanma Miguel, esta actuació s’emmarca en la política municipal de transformació urbana i revitalització dels barris. En paraules seues, “la iniciativa es completarà amb altres projectes que permetran organitzar i compatibilitzar la mobilitat en esta part del nucli antic de Llíria, que conserva les característiques pròpies d’un poble mediterrani”.

  


 

Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal