Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Llíria, Vilamarxant, Benissanó, Benaguasil, Olocau, Gàtova...

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Xavier López (PODEM) insta a un full de ruta clar amb SUMAR per a les eleccions generals a la Comunitat Valenciana

Xavier López, portaveu d'Unides Podem (UP) a Alacant, ha criticat que l'executiva autonòmica de Podem encara no tinga 'una hoja de ruta' per a les eleccions generals del 23 de juliol. A més, ha defensat que ha d'haver-hi representants de Podem en la llista de Sumar, considerant-ho "una responsabilitat" de l'executiva autonòmica.

Així s'ha pronunciat López aquest dimarts en una roda de premsa a Alacant, on ha assegurat que promouran la campanya de Sumar amb la intenció que Yolanda Díaz siga presidenta del Govern.

En aquest sentit, ha fet una crida des de l'assemblea d'Alacant a l'executiva autonòmica de Podem i ha censurat que, fins ara, no coneixen "quina és la hoja de ruta que ha de seguir Podem a la Comunitat Valenciana".

"Perquè la gent de Podem puga votar candidatures de Sumar, també ha d'haver-hi representants de Podem en la llista de Sumar. Això és una responsabilitat de la nostra executiva autonòmica", ha insistit.

A més, ha lamentat que aquest òrgan del partit 'morat' "en cap moment s'ha posat en contacte, almenys, amb l'assemblea d'Alacant per a explicar quins procediments han d'haver-hi".

En la mateixa línia, López s'ha preguntat si l'executiva autonòmica "està disposada a que la gent de Podem s'implique en la candidatura" de Sumar. Per això ha demanat a l'òrgan directiu de Podem "més transparència i acció", igual que van firmar alguns candidats i militants com ell en un manifest on demanaven primàries de cara a les eleccions del 23 de juliol i mostraven "preocupació" per l'organització autonòmica.

Respecte a qui s'hauria d'implicar o presentar en la candidatura, ha defensat que ho haurà de fer "tota la militància" i ha recordat que Compromís està desenvolupant unes primàries perquè ja ha acordat amb Sumar que els llocs parells són per a ells. "A Podem no coneixem si hi haurà persones per a presentar-se a les candidatures", ha reiterat.

DISPOSAT A ESTAR EN LES LLISTES

De moment, ha apuntat que no s'ha postulat cap persona i s'ha mostrat "disposat a estar en les llistes de Sumar", però ha insistit que, "primer, s'ha de donar suport a l'assemblea local i després el suport a referents d'aquesta província dins de l'espai de Podem i de Sumar".

"El silenci per part de l'executiva autonòmica de Podem genera nerviosisme perquè el partit vol saber com participarà en Sumar", ha advertit, i ha anunciat que durant les pròximes setmanes impulsaran contactes amb Compromís per a establir una línia comuna que permeti treballar per a "mantindre un govern de coalició".

RESULTATS "CATASTRÒFICS"

D'altra banda, López ha tornat a qualificar de "catastròfics" els resultats aconseguits per la seua formació en les últimes eleccions i ha afegit que no posarà "tòpics". "No es deuen a que s'haja votat a altres opcions progressistes, sinó que els votants s'han quedat a casa i és necessari recuperar la connexió amb la societat", ha assegurat.

Respecte a l'Ajuntament d'Alacant, ha demanat treball i reflexió perquè l'esquerra tindrà la pròxima legislatura dos regidors menys i la dreta dos regidors més respecte al mandat anterior: "L'equilibri recau en mans del Partit Popular i Vox. Sobretot, el que ens preocupa és que l'extrema dreta continue arrossegant al PP a polítiques més antisocials i més injustes".

Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons
** Pots deixar un comentari manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. No es publicaran els comentaris que porten incrustats enllaços, encara que no estiguen complets. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies **

Cap comentari :

Mastodon