Este dijous l'alcalde de la Pobla de Vallbona, Josep Vicent Garcia, i el tinent comandant de la Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona han signat un procediment d'actuació per tal de coordinar a les diferents forces i cossos de seguretat de l'Estat. D'esta manera, la Policia Local del municipi podrà accedir al programa Viogen i tindre així informació dels casos de violència de gènere de la població i la gravetat.
S'ha establit una graduació en cinc nivells i els casos en què hi ha un risc major per a la víctima serà la Guàrdia Civil qui es farà càrrec mentre que els casos en grau 1 i 2 serà la Policia Local qui farà el seguiment per donar així una major protecció a les víctimes.
L'alcalde, Josep Vicent Garcia, ha manifestat que "es dupliquen els esforços per a protegir a les víctimes de la violència, que en la Pobla ascendix actualment a 26 casos en diferents graus sense tindre cap de risc extrem".
El subdelegat del Govern, Juan Carlos Valderrama, ha destacat també que "la seguretat en el municipi ha anat millorant i està per damunt de la mitjana de la província".
La signatura que s'ha dut a terme en l'Ajuntament s'inclou dins de la reunió de Seguretat que es fa periòdicament. També s'ha tractat el tema de la seguretat durant les Falles per a tindre el dispositiu a punt i que les festes es desenvolupen amb normalitat.
Cap comentari :